Jak poprawić sobie samopoczucie?

Wanita

Wanita

Bo jestem kobietą

Udostępnij post:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Każdy człowiek marzy o tym, aby mieć dobre samopoczucie. To warunkuje lepsze funkcjonowanie w ciągu dnia. Kiedy jesteśmy radości, wówczas mamy więcej sił i jesteśmy gotowi do stawianych przed nami wyzwań. Niestety niektórzy ludzie skazani są na pogorszenie samopoczucia w czasie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Jak więc poprawić samopoczucie i jakie witaminy stosować, aby uzupełnić suplementację?

Czy dieta ma wpływ na samopoczucie?

Oczywiście dieta ma ogromne znaczenie na to, jak czuje się człowiek. Warto pamiętać, że aby mózg mógł funkcjonować prawidłowo, należy zadbać również o to, co spożywamy. Dieta stanowi podstawę dobrego samopoczucia. Jaka jest więc sprawdzona dieta na dobre samopoczucie? Dieta powinna być bogata przede wszystkim w pełnoziarniste pieczywo, jajka, mięsa i nabiał. Odpowiednia jakość jedzenia sprawia, że człowiek czuje się bardziej zadowolony. Aby cieszyć się dobrym nastrojem, musisz jeść:

  • – Mięso (białko naturalnie wytwarza hormony szczęścia. Należy jeść białka roślinne i zwierzęce. To doda ciału odpowiedniej ilości potrzebnych aminokwasów.),
  • Ryby (Są bogate w tłuszcze i kwasy OMEGA-3. Najlepsze ryby to łosoś i halibut),
  • Nabiał (Występujące w nim białko wytwarza endorfiny),
  • Wątróbka (Zawiera witaminy z grupy b, które zmniejszają poziom napięcia i irytacji),
  • Orzechy (Świetne jako przekąska, zawiera chrom, którego deficyt w organizmie prowadzi do nudności i bólu głowy).

Jakie witaminy poprawiają samopoczucie?

Dieta powinna być bogata w wiele witamin i minerałów. Tak więc, jakie witaminy na lepsze samopoczucie? :

  • Kwas foliowy – Nie musi być przyjmowany tylko i wyłącznie przez ciężarne kobiety jest niezwykle bogaty w witaminy z grupy B. Musi być przyjmowany szczególnie przez osoby, które zażywają leki antydepresyjne. 
  • Witamina B6 – Odpowiada za produkcję dopaminy i serotoniny. Niedobór tych substancji w ciele człowieka prowadzi do bardziej odczuwalnego PMS wśród kobiet. 
  • Witamina C i D – Witamina C ma bardzo duży udział w przekazywaniu neuroprzekaźników w mózgu. Naukowcy zauważyli też znacznie obniżenie nastroju wśród osób, które mają obniżony poziom witaminy D.

Czy pogoda ma wpływ na samopoczucie?

Niestety w społeczeństwie spotkać można meteopatów, czyli ludzi cierpiących z powodu zmian pogody. Wiele osób nie wie, jak ciśnienie wpływa na samopoczucie. Kiedy tylko pogoda ulega zmianie, wówczas dana osoba odczuwa nieprzyjemne i długotrwałe objawy, takie jak bóle głowy, napięcie, bóle stawów i bóle okolic pooperacyjnych lub dawnych kontuzji. Niestety można więc śmiało stwierdzić, że pogoda działa na człowieka w bardzo dużym stopniu. Warto wiec odpowiedzieć sobie na pytanie- Lepiej czujmy się zimą, czy latem? Niestety ludzie czują uczucie agresji w dni upalne. To ono wytwarza stan napięcia i uczucie złości. W dni chłodniejsze człowiek jest jednak bardziej skłonny do refleksji i stanów depresyjnych. Tak więc obie pory roku mają negatywny wpływ na samopoczucie. W chłodne dni można jednak zrelaksować się przy zapalonej świecy i muzyce relaksacyjnej, która skutecznie uwalnia od natłoku złych myśli. Latem chęć ochłodzenia jest trudniejsza, zwłaszcza jeżeli nie mamy dostępu do chłodnej, orzeźwiającej wody. 

Samopoczucie człowieka a ciśnienie atmosferyczne

Jak wiadomo, wraz ze zmianą pogody nadchodzi również zmiana ciśnienia atmosferycznego, które w ogromnym stopniu ma wpływ na człowieka. Wpływ ten został potwierdzony oraz wyjaśniony naukowo. Wahania ciśnienia powyżej 8 hPa na dobę, są niezwykle niebezpieczne dla zdrowia i życia człowieka. W takich dnach dochodzi częściej do migotania przedsion

ków i zawałów serca. Zwłaszcza wśród osób starszych. Kiedy jest niskie ciśnienie atmosferyczne, wówczas tlen mniej przenika do krwi przez pęcherzyki płucne. Ciało, które stara się otrzymać tyle tlenu, ile potrzebuje, staje się o wiele bardziej zmęczone, niż dotychczas. 

Sprawdzone sposoby na dobre samopoczucie!

Aby cieszyć się lepszym samopoczuciem, powinieneś słuchać muzyki relaksacyjnej, pamiętać o zdrowej diecie i wysiłku fizycznym. Dodatkowo nie zapomnij też o relaksacyjnej kąpieli z lampką wina. Warto poczytać również ciekawą książkę i obejrzeć film romantyczny lub komediowy.

źródło – MEDPAK – zdrowe zakupy przez internet

WANITA

Zobacz inne artykuły